Τετάρτη 4 Νοεμβρίου 2009

ΛΙΓΟ ΒΥΖΙ ΚΑΙ ΕΝΑ ΣΚΕΤΟ ΠΑΡΑΚΑΛΩ!!!

Στη κορυφή του πίνακα με τις πιο κερδοφόρες επιχειρήσεις φιγουράρει η εμπορία προσώπων και κυρίως γυναικών. Οι επιτήδειοι κερδίζουν καθημερινά αμύθητα ποσά. Χιλιάδες γυναίκες βιώνουν την ταπείνωση και την κακοποίηση ως θύματα σεξουαλικής εκμετάλλευσης. Αυτό το σύγχρονο δουλεμπόριο έχει χαρακτηριστεί ως το καρκίνωμα της σημερινής κοινωνίας που μειώνει κυβερνήσεις, λαούς και κουλτούρες που το ανέχονται.

Σίγουρα αυτή τη στιγμή θα συμφωνείτε μαζί μου και θα είναι ζωγραφισμένη η δυσαρέσκεια στο πρόσωπό σας για αυτό το «κοινωνικό φαινόμενο», αν μπορεί βέβαια να χαρακτηριστεί έτσι. Όμως πρέπει να αντιληφθούμε ότι όλοι μας συμβάλουμε στην εκμετάλλευση της γυναίκας στη μοντέρνα εποχή, έστω και με την αδράνειά μας. Έχει πλέον καταντήσει στερεότυπο στις διαφημίσεις να παρουσιάζονται οι γυναίκες ως σεξουαλικά αντικείμενα και να εκμηδενίζονται άλλες πτυχές της σύγχρονης προσωπικότητας τους. Οι διαφημίσεις έχουν γίνει πλέον «μισογύνικες» αφού μειώνουν το γυναικείο φύλο και το μόνο που προβάλουν σε μια γυναίκα είναι το στήθος της τα πόδια της τα οπίσθιά της τα χείλη της και γενικά ότι άλλο έχει να κάνει με τη σεξουαλικότητά. Συχνά η αμφίεση και παρουσίαση της γυναίκας σχετίζεται και με σαδομαζοχιστικές τάσεις αφού κάποτε εμφανίζετε με ζαρτιέρες, τακούνια και μαστίγια και άλλοτε σεμνή υποταγμένη σε οποιαδήποτε ανδρική παρουσία. Στόχος να ικανοποιήσει τις όποιες ορέξεις του θεατή.


Ένα άλλο κρούσμα γυναικείας εκμετάλλευσης έμελε να εμφανιστεί στην μικρή και κλειστή μεν κυπριακή κοινωνία, ανεκτική δε. Στους περιφερικούς δρόμους της πρωτεύουσας έχουν κάνει την εμφάνισή τους καροτσάκια πώλησης καφέ με αιθέριες παρουσίες που κατά προτίμηση η προέλευση τους να είναι από χώρες του ανατολικού μπλοκ. Εύκολα μπορεί να παρατηρήσει κάποιος ότι τα προσόντα που θέτει ο εργοδότης για την συγκεκριμένη εργασία είναι να είσαι πρώτα πρώτα γυναίκα κάτω των 30 ετών, να έχεις ύψος 1.80 - 1.90, καλλίγραμμο σώμα, βαθύ ντεκολτέ και κοντή φούστα. Οι γυναίκες αυτές είναι αναγκασμένες να στέκονται στους δρόμους πουλώντας καφέ και φαντασιώσεις στους κυπραίους οδηγούς. Ας αφήσουμε τους μισθούς πείνας που παίρνουν, αυτό είναι άλλου παπά ευαγγέλιο. Η σταγόνα όμως που ξεχείλισε το ποτήρι της αγανάκτησής μου είναι ότι εξακολουθούν να έχουν την ίδια αμφίεση ακόμα και τώρα που σιγα σιγα άρχισε να μπαίνει ο χειμώνας. Αυτές οι γυναίκες, συν τοις άλλοις, πρέπει να τραβήξουν τα αδιάκριτα βλέμματα των ανδρών και να τους πείσουν να αγοράσουν καφέ φορώντας κοντή φουστίτσα και βαθύ ντεκολτέ, παρά το κρύο, αναδεικνύοντας τα μόνα προσόντα που θέλει να ανακαλύψει από μια γυναίκα ο κυπραίος.

Και το ερώτημα είναι: Ο αγοραίος έρωτας είναι ανήθικος και παράνομος. Το να αγοράζεις καφέ είναι νόμιμο και ηθικό;;;

14 σχόλια:

  1. στη θεωρία λέμε ότι είμαστε εναντίον της εκμετάλλευσης της γυναίκας. στην πράξη υποστηρίζουμε εμμέσως πλην σαφώς αυτή την εκμετάλλευση. έχεις απόλυτο δίκαιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. μάλλον εν ήρταν ακόμα στη λεμεσό οι κοπέλες

    πάντως για τις σαδομαζοχιστικές τάσεις που λες

    δες αυτό το βίτεο της παπαρίζου που μου έκαμε εντύπωση το κόσεπτ:
    http://www.youtube.com/watch?v=tAag2HCf1rg

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Βάζουν και γάλα στο καφέ; οξά εν σκέτο που τον πουλάνε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. mana
    to periergo ine oti kai oi idies gynaikes ypostirizoun tin ekmetaleysi ton gynaikon. iparxi psixologiki eksigisi

    ritsa
    en ida sti lemeso kopeles akoma
    ida to video. mastigia, takounia kai pilikia. i apoliti exousia

    stalamatia
    (: (:

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. μαζί σου
    το θέμα είναι πώς μπορεί να αλλάξει τούτο;;;

    τελικά εγόρασες καφέν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. πε μου που πκοιους δρομους περνας γιατι θελω .... καφεν.
    Το προβλημα μας φιλε εν πιο γενικο τζιαι δεν ειναι μονο δαμε.Εν θεμα κοινωνικης παιδειας,πραμαν ανυπρκτον στην νησον των αγιων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δεν βλέπω πώς θα σταματήσει το συγκεκριμένο φαινόμενο όταν εμείς οι ίδιες οι γυναίκες υποκύπτουμε συνεχώς στην πίεση αυτών των επιταγών. Δηλαδή καταπιεζόμαστε με δίαιτες, σε στενά κολλητά ρούχα και εμείς οι ίδιες πρώτα εκμεταλλευόμαστε το φύλο μας και την σεξουαλικότητα μας για κερδίσουμε αυτά που θέλουμε.

    Αν επενδύαμε τό μισό χρόνο και χρήμα σε γνώση και καλιέργεια ίσως να άλλαζε σιγά σιγά κάτι αλλά δεν υπάρχουν πολλές ελπίδες να αλλάξει κάτι όταν ακόμα και γυναίκες που διαθέτουν κάποια καλιέργεια και/ή δυναμικό χαρακτήρα υποκύπτουν στην πίεση να δείχνουν χαζές και όμορφες για να μην απειλούν του κύπριους άντρες....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. neerie
    oi en egorasa

    Richie
    oi mono en exoume paidia alla oi gonioi tzai kirios oi paterades me ti stasi tous epidiokoun antitheta apotelesmata

    ktino
    afou dioun varitita allou kai oxi ston kafe

    alice
    akrivos etsi. oi idies oi gynaikes xrisimopoioun ti thilikotita tous ws to mono oplo gia na kerdisoun ayto pou theloun. enas psixologos, mallon o Froyd, eipe oti oi gynaika einai taytoxrona kritis kai epikrinomenos tou eaytoy tis. diladi krinei tous allous alla krinei kai ton eayto tis taytoxrona.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. νομίζω οτι εν λίο ξεπερασμένο τούτο. το τιτσιρκό υπάρχει καλώς ή κακώς παντού. εν νομίζω ένας άντρας να βρίσκει πολλά "ουάο" μιαν κοντή φουστα πλεον. οπότε μεινίσκει τους ο κόπος τζιαι η κρυάδα που θα τρων τωρά που χειμώνιασε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ονειροπόλε, το πρόβλημα δεν οφείλετέ στις γυναίκες αλλά διαιωνίζεται από αυτες εξαιτίας της ανασφάλειας τους ή του ότι έχουμε βολευτεί στην ευκολία του προτύπου της πολλά υποσχόμενης σεξουαλικά γυναίκας που παραμένει πάντα κατώτερη και/ή πιο αδύνατη από τον άντρα (ή συμβιβάζεται να το παίζει έτσι).

    Το πρόβλημα πιστεύω όμως ότι ξεκινά από την ίδια την κοινωνία και το άλλοθι που δίνει στους άντρες να μην εξελίσσονται οι ίδιοι ως οντότητες και χαρακτήρες, να μην αυξάνουν τις απαιτήσεις τους σε σχέση με τα πρώτυπα ομορφιάς. Από τη στιγμή που οι άντρες ή μια μεγάλη μερίδα αυτών επιμένει να θεοποιεί την ξερακιανή γυναίκα με την προκλητική ενδυμασία και παραμένει στην εξωτερική και μόνο εμφάνιση, απορρίπτωντας από ανασφάλεια άλλα πρότυπα γυναικών που προβάλλουν την καλιέργεια, την εσσωτερική ομορφιά, την μόρφωση και τον δυναμισμό. Και από τη στιγμή που οι άντρες συνεχίζουν να φοβούνται αυτή τη δυναμική γυναίκα και καταπροέκταση συνεχίζουν να την απορρίπτουν ή χειρότερα να την πολεμούν τότε θα υπάρχει πάντοτε η αντίστοιχη μερίδα γυανικών που θα επαναπαύεται στις δόξες της εξωτερικής της εμφάνισης και δεν θα ξεφύγει ποτέ από αυτό το τρυπάκι.

    Με άλλα λόγια το πρόβλημα είναι ένας φαύλος κύκλος που μόνο αν και οι δύο συμβαλλόμενοι του ευρύτερου συνόλου συμβάλουν ενεργά αλλά και σε συνεργασία θα δούμε άσπρη μέρα. Διαφορετικά αναμείνατε και σαντουίτς μετά ζαρτιέρας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Axapari
    pisteyw yparxoyn kapoia enstiktwdi aisthimata-anagkes stous anthrwpous pou oso kai na proxwrisi i koinvnia mas den prokeite na ta afisoume pisw. eime sigouros oti an perasi apo mprosta mas mia wraia gynaika me mia kapws apokaliptiki emfanisi sigoura to vlema mas tha paramini epanw tis merika deyterolepta perissotera apo oti sinithos

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Alice
    simfonw mazi sou oti i katastasi einai enas favlos kyklos kai xreiazete tin logiki simvoli kai twn dyo pleyrwn.

    ontos oi andres aporiptoun tis dynamikes gynaikes giati pisteyoun oti i proswpikotita tous, toys episkiazei kai tous mionei. theloun panta na exoun to panw xeri, i na fenete oti to exoun.

    to thema omws einai oti ta thimata se tetoies periptwseis einai oi gynaikes kai autes prepi na antidrasoun prwtes. se kamia periptwsi den tha doume andra na antidrasi. stin periptwsi mas exoume ena andra ergodoti pou kseri ti zitoun oi alloi andres kai tous to prosferei mazi me ton kafe. einai o nomos tis zitisis kai tis prosforas. paralogo pou oi andres emporeymatopoihsan tin gynaika adianohto pou oi gynaikes emporeyonte ton eayto tous.

    den katalava omws kati. otan les oti oi andres den ayxanoun tis apaitisis tous se sxesi me ta protypa omorfias ti ennoeis?
    oti den ayxanoun tis apaitisis tous se sxesi me tin peripoihsi tou eayto tous?
    giati ayto den ginete. simera oi andres peripoiounte ton eayto toys se simoio pou na fenontai thiloprepeis.
    ennois oti den ayxanoun tis apaitisis tous se sxesi me ta prwtipa omorfias twn gynaikwn, kai vlepoun mono exwteriki emfanisi?
    ayto ginetai

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ρε φιλουιν μου μα που εχαθηκες.Εψιλοανησυχησα. Ουλλα καλα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή